Unităţile propuse abordează integrat procesul formarii competenţelor (generale, specifice) şi dezvoltă o structură complexă şi atractivă, după cum urmează:
•secvenţe de învăţare propriu-zisă;
•secvenţe de exersare;
•secvenţe de aprofundare/dezvoltare cu trimitere cătrea utoevaluare;
•secvenţe de sinteză, analiză, aplicare, cu trimitere către activităţi curente, din viaţa cotidiană; experimente;
•secvenţe de evaluare.
Fiecare unitate de învățare este deschisă de o pagina de gardă, cu imagini relevante pentru competențele vizate și enumerate pe acest spatiu.
Conținuturile de matematică se îmbină armonios cu cele de explorarea mediului, fiind subordonate unei teme.
Învăţarea urmează logica internă a disciplinei, prin explicații detaliate, prin evidențierea relațiilor de cauzalitate, princrearea unor situaţii care presupun argumentare.
Conținuturile ştiințifice prezentate în unitate şi imaginile sunt adecvate nivelului de vârstă/de dezvoltare a elevilor şi specificului disciplinei.
Unitatea de învățare se încheie, ca toate unitățile din cuprinsul manualului, cu pagini dedicate recapitulării, evaluării și ameliorării. La pagina de evaluare, elevului i se oferă o grilă de autoevaluare, care îi permite să își stabilească cu ușurință nivelul la care se află.