Un ghid în cinci pași, practic și plin de umor, despre cum să scăpăm – noi și companiile noastre – de piedicile birocrației.
În timpul pandemiei de COVID-19, serviciile de securitate din aeroporturi le-au permis pasagerilor îmbarcarea cu cantități nelimitate de dezinfectant pentru mâini, dar au menținut limita de 100 de mililitri pentru toate celelalte lichide. Ai nevoie de o drujbă ca să-ți scoți din ambalaj noua pereche de căști. Ești la cea de-a opta întâlnire online pe ziua de azi, fereastra Zoom se tot blochează și, dacă mai auzi o dată „Nu, stai; nu, începe tu”, o să faci o criză de nervi. Dar mai întâi trebuie să asculți o interminabilă prezentare în Power Point pe care toată lumea pretinde că a citit-o, dar pe care n-a citit-o nimeni de fapt și care putea fi rezumată într-o pagină.
Ce s-a întâmplat cu bunul-simț? Cum îl putem recupera? Din câte se pare, companiile au ajuns să fie atât de prinse în mrejele propriilor probleme generate intern și atât de asaltate de mormanele de birocrație, încât și-au pierdut din vedere obiectivul esențial. Și ajung, inevitabil, să plătească prețul pentru asta.
Martin Lindstrom vine cu multe exemple din viața reală în care bunul-simț corporativ a fost abandonat și ne oferă planul său ingenios de a reda logica – și decența – acelor companii și persoane care au cea mai mare nevoie de ele. Lectură obligatorie pentru managerii din ziua de azi, dar și pentru angajați, Ministerul Bunului-simț este amuzantă, antrenantă și extrem de practică.