În același stil delicat și subtil, cu o economie de cuvinte care nu răpește nimic emoției izvorâte în adâncurile personajelor sale, Auður Ava Olafsdóttir face din naratoarea ei discretă o femeie învingătoare, a cărei viață e în întregime consacrată scrisului.
În pofida sorților potrivnice, Hekla apasă cu forță pe clapele mașinii sale de scris Remington, continuând lucrarea vechilor maeștri, creatori de saga, șoptindu-și în același timp: „Sunt în viață, sunt liberă, sunt singură.”
Laurence PÉAN, La Croix
Asemenea vulcanului al cărui nume îl poartă, Hekla pare adormită, dar amenință cu erupția în orice clipă. Este insistent îndemnată să participe la un concurs de frumusețe, căci o femeie, atrăgătoare pe deasupra, nu poate pretinde la titlul de scriitoare. În cele din urmă, tânăra va trebui să se resemneze să părăsească Islanda pentru a putea trăi din condeiul ei. Ghicim o parte autobiografică importantă în acest excelent nou roman al lui Auður Ava Olafsdóttir.
Într-o limbă totodată simplă și poetică, dificultatea de a crea la feminin este evocată cu multă finețe și un strop de umor. O delectare la fiecare pagină.
Nathalie COLLARD, La Presse
Născută la Rejkjavik, profesor de istorie la Universitatea din Islanda, cu studii terminate la Sorbona pariziană, Auður Ava Olafsdóttir este unul dintre scriitorii remarcabili ai lumii nordice, şi aceasta în primul rând grație câtorva romane interesante, chiar dacă mai puțin cunoscute. Le Rouge vif de la rhubarbe (1998) şi L’Embellie (2004), primele romane ale autoarei, cel de-al doilea fiind distins cu premiul Tómasar Guðmundssonar, sunt urmate de alte trei – Rosa Candida (2010) – foarte apreciat peste tot în Europa, The Exception (2012), Ör (2016, distins cu Íslensku bókmenntaver ðlaunin, cel mai prestigios premiu lierar islandez, și cu Nordic Council Literature Prize, cel mai important premiu decernat unui scriitor din cele cinci țări scandinave).
Miss Islanda a fost recompensat cu premiul Médicis în 2019.