A apărut a 126-a carte a lui Grid Modorcea, cel mai prolific scriitor și cineast român în viață. El a scris cărți de toate genurile, iar acum ne surprinde printr-o carte de scenarii, scenariul fiindcă un gen literar de bază pentru producția cinematografică.
Într-o amplă prefață, autorul explică povestea fiecărui scenariu. Sunt scenarii ambițioase pentru mariproiecte cinematografice, așa cum cinematografia română de azi nu are. Ele se vor un reper pentruceea ce ar trebui să fie școala românească de film, care se scaldă în producții minimaliste, inconsistente.
Scenariul literar se poate citi ca un roman, având avantajul co-participării ctitorului, care trebuie să-și imagineze secvențele în mișcare, să intuiască legăturile dintre ele, să viseze la propria distrribuție, la propriul film. Pentru spectator orice film are o poveste bis, povestea care se derulează în paralel în mintea sa. Co-participarea la această insolită lectură înseamnă ca orice citotor să fie și un spectator al propriului film imaginar.
Volumul cuprinde 6 SCENARII cu subiecte insolite pentru seriale TV și filme de lung metraj. Model este civilizația dacică, prezentată într-o viziune sui-generis, cum încă nu s-a mai făcut, fiindcă sursele documentare au fost descifrate din perspectiva viitorului. Un scenariu este dedicat fenomenului pandemic. Altul unui musical pe Broadway. O legendă nouă, care se petrece alternativ pe pământ și în cer, face punți cu cetatea lumii în care am vrea să trăim.
Secretul unui film bun este scenariul. Iar un film bun poate fi reper pentru o țară, pentru istoria ei sau pentru viitor.
Baza acestor scenarii o constituie documentația riguroasă, filmele realizate după ele pot fi o carte de vizită pentru România. Și nu numai. Evocarea portugheză a existenței lui Lucian Blaga, Carol al II-lea și Mircea Eliade este un document în premieră. Iar scenariul dedicat relației lui Brâncuși cu Romany Marie este de o noutate absolută.
Grid Modorcea a realizat 47 de filme, genul docudrama, iar aceste scenarii sunt proiecte cinematografice care își așteaptă producătorul.