Produse
Produse
    • Total RON Comandă
      x
      Nu aveți produse în coș.
      Comandă
      ×

      Dragi clienți, depozitul nostru se mută în casă nouă. Vă cerem scuze pentru posibilele întârzieri în preluarea și livrarea comenzilor și vă mulțumim pentru înțelegere.

      Nietzsche si Eterna Reintoarcere

      Nietzsche si Eterna Reintoarcere

      0.0 / 10 ( 0 voturi)

      Limba:
      Romana
      Data publicării:
      2024
      Tip copertă:
      Paperback
      Nr Pag:
      290
      ISBN:
      9786067977059
      Dimensiuni: l: 13cm | H: 20cm
      Descriere

      Lucrarea de față își propune să cartografieze istoria și semnificațiile filosofice ale conceptului de Eternă Reîntoarcere a Identicului, așa cum apare el atât în scrierile lui Friedrich Nietzsche, dar și în receptarea operei sale de-a lungul timpului (punctată de nume fundamentale ale filosofiei occidentale, de la Martin Heidegger la Gilles Deleuze). Monografia conceptuală capătă astfel o dublă contextualizare necesară: pe de o parte, reflecția asupra Eternei Reîntoarceri este propusă în conjuncție cu celelalte concepte esențiale ale gândirii nietzsche­ene (voința de putere, supraomul, moartea lui Dumnezeu, nihilismul, transmutarea tuturor valorilor), iar pe de altă parte ea este urmărită în dezvoltările sale exegetice din secolele XIX şi XX, cât şi în receptarea gânditorilor contemporani. (ELISABETA DIANA KORPOS)

      Cartea oferă indicii de lectură și înțelegere a operei marelui gânditor german, cerute de două serii de dificultăți: cele ale propriei opere, dar și cele provenite din bogata și complexa literatură exegetică născută pe marginea ei. Și în acest sens, cartea doamnei Diana Korpos și‑a atins cu eleganță și competență scopul declarat la început. Importanța deosebită a acestei idei în economia de ansamblu a concepției lui Nietzsche a fost subliniată chiar și de Martin Heidegger într‑unul dintre cele cinci cursuri – este vorba despre cel din semestrul de vară 1937 – pe care acesta le‑a ținut între anii 1936 și 1940 la Universitatea din Freiburg pe tema Nietzsche. Prin interpretările sale de atunci, în epoca de ascensiune a nazismului, Heidegger îl smulge pe autorul Voinței de putere din brațele încercărilor acestuia de a‑l anexa politic, redându‑l istoriei filosofiei căreia îi aparține de drept și plasându‑l dintr‑odată în rândul celor mai mari gânditori din filosofia occidentală, alături de Platon, Aristotel, Plotin sau Descartes, Leibniz, Kant, Hegel. În viziunea lui Heidegger, ideea veșnicei întoarceri a aceluiași este gândul cel mai greu, în înțelesul încărcat cu semnificații al concepției nietzscheene, fără de care aceasta ar fi ca un copac fără rădăcini (comparația îi aparține lui Heidegger). Este vorba, după autorul lui Sein und Zeit, despre ultimul mare gând al metafizicii occidentale care închide cariera mai mult decât milenară a acesteia în cultura europeană. (VASILE MUSCĂ)

      ELISABETA DIANA KORPOS (12 februarie 1988, Cluj‑Napoca) a absolvit Facultatea de Istorie și Filosofie, speciali­zarea Filosofie, a Universității Babeș-Bolyai din Cluj‑Napoca (2009) și masteratul de Filosofie antică și medievală, în cadrul aceleiași universități (2011). Cartea de față are la bază teza sa de doctorat, cu titlul Nietzsche și Eterna Reîntoarcere, susținută la data de 6 decembrie 2017, sub coordonarea profesorului Vasile Muscă. În prezent, este profesoară de științe socio‑umane.

      Cuprins
      O gândire abisală. Prefață de Vasile Muscă
      Introducere
      1. Istoria receptării lui Nietzsche în cultura secolelor XIX și XX
      1.1. Receptarea lui Nietzsche în cultura germană
      1.1.1. Nietzsche prin prisma lui Ernst Bertram
      1.1.2. Nietzsche prin prisma lui Martin Heidegger
      1.1.3. Nietzsche prin prisma lui Karl Löwith
      1.1.4. Nietzsche prin prisma lui Eugen Fink
      1.2. Receptarea lui Nietzsche în cultura franceză
      1.2.1. Nietzsche prin prisma lui Pierre Klossowski
      1.2.2. Nietzsche prin prisma lui Gilles Deleuze
      2. Ideea Eternei Reîntoarceri în exegeza contemporană
      2.1. Eterna Reîntoarcere în interpretarea lui Martin Heidegger
      2.1.1. Eterna Reîntoarcere – caracter fundamental al ființării în întregul ei
      2.1.2. Eterna Reîntoarcere – ultima poziție metafizică fundamentală din gândirea occidentală
      2.1.3. Eterna Reîntoarcere – suprema aducere la persistență a nesubzistentului
      2.2. Eterna Reîntoarcere în interpretarea lui Gilles Deleuze
      2.2.1. Jocul Eternei Reîntoarceri
      2.2.2. Afirmarea / negarea Eternei Reîntoarceri de către știință
      2.2.3. Eterna Reîntoarcere – două aspecte
      2.2.4. Eterna Reîntoarcere – sinteză a dublei afirmații
      2.2.5. Eterna Reîntoarcere – două genealogii diferite
      2.2.6. Eterna Reîntoarcere – a treia figură a transmutației
      2.3. Eterna Reîntoarcere în interpretarea lui Gianni Vattimo
      2.3.1. Amurgul subiectului metafizic
      2.3.2. Eterna Reîntoarcere – element de acceptare, institutiv și fondator
      2.3.3. Voința de putere – esență a Eternei Reîntoarceri
      2.3.4. Eterna Reîntoarcere – soluție alegoric‑profetică
      2.3.5. Ultraomul ultrametafizic
      3. Doctrina Eternei Reîntoarceri
      3.1. Aforismul 341. Știința voioasă
      3.2. Așa grăit-a Zarathustra. Despre Eterna Reîntoarcere
      3.2.1. Despre viziune și enigmă
      3.2.2. Convalescentul
      3.3. Aforismul 56. Dincolo de bine și de rău...
      3.4. Ecce Homo. Despre Eterna Reîntoarcere
      3.5. Voința de putere. Despre Eterna Reîntoarcere
      3.5.1. Criza: Nihilismul și ideea de reîntoarcere
      3.5.2. Eterna Reîntoarcere
      Concluzii
      Bibliografie
      Recenzii și comentarii

      Nota

      de |

      Nu există recenzii pentru acest produs.