Din Cuprins:
A Sappho / Pentru Sappho
Ode a la Bien - Aimee / Oda celei mult-iubite
Solitude / Solitudine
Comme les Jacinthes / Precum iacintul
Jeune fille / Tanara fata
Eveil / Revelatia
Jalousie / Gelozie
Repos / Odihna
La chevelure / Coafura
Conseils / Sfaturi
L`anneau / Inelul
Conform studiilor Renatei Schlesier, profesor de istoria religiilor la Universitatea Libera din Berlin, Sappho a folosit in poezia sa mai multe nume de femei - autorul german contestand ideea ce predomina si astazi in studii, ca insotitoarele poetei antice erau doar educate de aceasta in vederea unor casatorii respectabile.
Numele identificate in poezia sapphica se impart in patru categorii: nume comune grecesti ale acelei perioade, nume abstracte, porecle si nume mitologice. Renate Schlesier releva in eseul sau ca, in conformitate cu conventiile Greciei Antice, utilizarea acestor patru categorii de nume denota faptul ca femeile mentionate erau de fapt curtezane. Aceasta explica si utilizarea de catre ea a termenului de hetairai, pentru companioanele ei. Capata sens in acest context si accentul pus de Sappho in poemele sale pe frumusetea feminina, seductie si abilitati muzicale, dar si micile reprosuri sau rivalitati.
Marius Romila