Lucrarea de faţă, Caietul meu de comunicare în limba română. Ortografia. Fonetica. Punctuaţia, clasa a II-a, este un auxiliar didactic, un instrument util cadrului didactic, dar mai ales elevului, fiind parte componentă a unui grupaj de lucrări alcătuite coerent, sprijinindu-se pe recomandările ministerului educaţiei şI cercetării, cuprinse în programele de învăţământ şI metodologiile didactice diseminate în cadrul inspectoratelor şcolare şI cercurilor pedagogice, la care s-au adăugat experienţa şI competenţa autoarei.
Auxiliarul cuprinde un demers didactic care porneşte de la activităţI de învăţare ce permit însuşirea, accentuarea, aprofundarea şI extinderea noţiunilor de limbă – ortografie, fonetică, punctuație, fiind schematizat pe zone, astfel: observ, memorez esenţialul, metodă, mă antrenez, evaluez competenţele şI un set de teste.
În alcătuirea suitei de publicaţii privitoare la ortografie, caietul meu de comunicare în limba română (clasa a II-a) şI caietul meu de limba şI literatura română (clasele a III-a şI a IV-a), s-a avut în vedere şI asimilarea experienţei europene, prin consultarea unor lucrări similare, utilizate în franţa, anglia, germania şI ţările nordice.
Georgiana Gogoescu