Planul Dovleacul: O strategie simplă pentru dezvoltarea unei afaceri remarcabile în orice domeniu / The Pumpkin Plan: A Simple Strategy to Grow a Remarkable Business in Any Field de Mike Michalowicz este o carte pentru antreprenori, scrisă de un antreprenor. În paginile ei, Mike Michalowicz – un antreprenor american care a lansat înainte de a împlini 30 de ani două companii care astăzi valorează mai multe miliarde de dolari – le furnizează antreprenorilor o nouă metodă de a face afaceri profitabile.
Metoda, intitulată Planul Dovleacul, i-a fost inspirată de un crescător de dovleci gigant. Michalowicz și-a dat seama că aceeași strategie pe care o urmează un crescător de dovleci uriași ar trebui aplicată și de antreprenori pentru a dezvolta afaceri profitabile, care să nu însemne doar o muncă nesfârșită, cu rezultate mediocre, ci o muncă eficientă, încununată de rezultate remarcabile.
Mike Michalowicz a aplicat el însuși metoda Planul Dovleacul în afacerile sale cu maximă eficiență, iar acum, o transmite mai departe, antreprenorilor din întreaga lume, pentru a-i ajuta să obțină maximum de la afacerile lor. Așadar, dacă îți dorești să depui mai puțin efort și să îți îmbunătățești rezultatele în afaceri, ai ajuns exact unde trebuie. Această carte foarte serioasă și foarte simpatică în același timp te va ghida pas cu pas spre nivelul următor al afacerii tale.
„Planul Dovleacul” poate fi considerată o continuare a primei cărți scrise de Mike Michalowicz – „The Toilet Paper Entrepreneur” (Antreprenorul de hârtie igienică) în care autorul vorbește despre cum să pui bazele unei afaceri. În „Planul Dovleacul” vei afla cum să crești la maximum această afacere.
Mike Michalowicz este lector, specialist pe probleme de transformare a afacerilor la postul de televiziune MSNBC și autorul cărților: Surge, Clockwork, Get Different, Fix This Next (Mai întâi rezolvă asta) și Profit First – ultimele două au apărut în limba română la Editura ACT și Politon. Volumele lui au fost traduse până în prezent în peste 25 de limbi. Pentru ideile sale originale și ușor de implementat a fost numit de celebrul autor și speaker inspirațional Simon Sinek: „un pretendent de top la titlul de patron spiritual al antreprenorilor.”
Autorul mărturisește în debutul cărții că a scris acest volum pentru toți cei care se regăsesc în descrierea de mai jos:
„Am scris cartea Planul Dovleacul pentru toți acei antreprenori care m-au contactat și mi-au strigat: „Ajutor! Trebuie să renunț la ceva”. Am scris-o pentru antreprenorii care sunt epuizați de visul antreprenorial ce s-a transformat într-un coșmar. Am scris-o pentru antreprenorii care au nevoie de un sistem testat care să îi ajute să iasă din impas și să se îndrepte către măreție. Am scris-o pentru orice antreprenor dedicat obținerii unui succes spectaculos în afaceri. Și am mai scris-o pentru fiecare antreprenor care dorește să aducă o contribuție semnificativă în lumea în care trăiește.”
Cartea este împărțită în 14 capitole după cum urmează:
CAPITOLUL 1: Un dovleac de jumătate de tonă este pe cale să-ți salveze viața
În acest capitol aflăm povestea lui Mike Michalowicz și a companiei înființate de el, Olmec Systems, la 23 de ani, după ce și-a dat demisia de la firma de mentenanță a sistemelor informatice pentru care lucra. El, împreună cu asociatul lui au reușit să crească Olmec Systems foarte mult, dar, cu toate acestea, ambii asociați continuau să ducă o viață nesatisfăcătoare, având venituri mici și mult prea puțin timp pentru familiile lor.
Acesta a fost motivul pentru care Mike s-a hotărât să apeleze la serviciile unui mentor. Frank era fondatorul unei companii importante de servicii medicale căreia îi crescuse valoarea fără prea mult efort, de la 8 la 80 de milioane de dolari. Acesta avea să îl lămurească pe Mike unde greșea și ce putea face pentru ca lucrurile să meargă mult mai bine în viața lui. Deși unele sfaturi pe care i le dă Frank i se par lui Mike nepotrivite, el începe să le aplice în compania lui. Și, în timp ce îndoielile că se îndreaptă în direcția cea bună îi tot dau târcoale, un articol dintr-un ziar local îl inspiră să ia decizii mai bune în afacerea lui.