Orice demers referitor la educația, terapia, recuperarea și incluziunea persoanelor cu cerințe speciale trebuie să pornească de la schimbarea mentalităților – condiție esențială pentru crearea unui cadru conceptual în intervenția și asistența acestor persoane și a unor servicii de evaluare și expertiză corespunzătoare. Volumul oferă atât o prezentare a instituțiilor, metodelor și instrumentelor de intervenție, cât și materiale cu caracter practic: fișe, protocoale și grile după care se realizează evaluarea și expertiza copilului cu dizabilități. La acestea se adaugă un glosar de termeni frecvent utilizați în psihopedagogia specială. În această ediție revăzută și adăugită se pune accentul pe noile concepte și orientări în evaluare și intervenție și pe atitudinile și pozițiile din ultimii ani față de condiția socială, materială și umană a persoanelor cu dizabilități sau aflate în dificultate. De asemenea, volumul încearcă să anticipeze schimbările cadrului metodologic și strategiile ce vizează pregătirea continuă a personalului de specialitate, fiind conceput ca un instrument de lucru util pentru specialiștii și cadrele didactice cu sau fără experiență în domeniul sociopsihopedagogic.
Categorii:
Limba:
Romana
Data publicării:
2023
Editura:
Tip copertă:
Paperback
Nr Pag:
632
Editia:
a IV-a
ISBN:
9789734693818
Dimensiuni: l: 16cm | H: 24cm