Aceasta carte are doua parti: Publi-Cetatea si Branduri de poveste.
In prima parte, am adunat mai multe articole publicate in presa culturala si economica, pe teme de publicitate, branding, marketing si consum, relevante pentru rolul pe care toate aceste domenii l-au avut in schimbarile societale de dupa ’89. Sloganistic spus, Publi-Cetatea trateaza modul in care publicitatea influenteaza Cetatea.
Cea de a doua sectiune a cartii aduna povesti ale unor branduri celebre, prezente in viata noastra cotidiana. Unele dintre ele sint studii de caz ale unor branduri romanesti „reinventate”: ROM Tricolor, CEC Bank, Gerovital, Eugenia.
Altele povestesc patanii cu tilc ale occidentalizarii si globalizarii care au avut ca stindard branduri precum Coca-Cola, Pepsi, Bergenbier etc.
Mai sint in aceasta sectiune si povesti romantate (de tip digest) ale unor branduri cu istorie tumultuoasa. Ele au facut parte dintr-o serie de articole, Glorii de galantar, pe care mi-a gazduit-o Adevarul, prin grija lui, acum zece-doisprezece ani. Desi documentate cu migala si trecute prin filtrul de interese al publicului romanesc, multe dintre aceste povesti au fost larg popularizate de comunicarea corporate a brandurilor insele. Astazi, ele fac parte din cultura generala consumerista. De aceea, din tot galantarul de Glorii, le-am pastrat anume pe cele mai relevante pentru piata romaneasca si pe cele mai amprentate de propriile mele opinii.
Florin Dumitrescu