Această carte prezintă modul cum a fost modelată comunicarea politică de revoluțiile tehnologice succesive de pe piața mass-media. Consumatorul de media tradițională (print, radio, televiziune) și de platforme digitale este abordat de expertul în marketingul politic ca potențial alegător. Presa și politica sunt într-un mariaj unde divorțul este imposibil.
Cătălin Dumitru demonstrează cu acest studiu că „domeniul comunicării politice rămâne o zonă conflictuală, un război mai degrabă al percepțiilor decât al adevărurilor”. De multe ori, din păcate, câștigă competiția electorală acel actor care reușește să impună alegătorilor percepția potrivită, „fie că e vorba de un adevăr sau de o minciună”. În epoca post-adevăr, războiul percepțiilor este câștigat de echipa de comunicare care este cea mai atentă la agenda publică, la speranțele, așteptările, ficțiunile, zvonurile, temerile, presupunerile, prejudecățile, opiniile, poveștile pe care le cred ori sunt dispuși cei mai mulți oamenii să le creadă.
Conf. univ. dr. Antonio Momoc
Volumul Războiul percepțiilor, semnat de Cătălin Dumitru, reprezintă un adevărat document cu valoare istorică și sociologică, deoarece autorul nu este un simplu teoretician al domeniului, ci un profesionist al campaniilor de comunicare politică, cu o experiență de peste două decenii.
Volumul urmărește un slalom detaliat și meticulos printre jaloanele și obstacolele, suișurile și coborâșurile campaniilor politice și de comunicare realizate de autor sau de companiile specializate.
Recomand volumul ca fiind o adevărată carte-eveniment.
Lect. univ. dr. Dan Podaru