Accente
IA & tehnologii digitale în artele performative
- Argument de Irina Zlotea
- Inteligența artificială și teatrul? În 2025? de George-Albert Costea
- Reprezentări performative la Festivalul Ars Electronica ’25 de George-Albert Costea
- Peer Perez & Anders Hasmo: „Un personaj pe care îl puteam regiza fără vulnerabilitatea unui actor uman”. Interviu de Denisa Neațu
- Scena în era tehnologiilor emergente de Ciprian Făcăeru
- Teatrul robotic și automatizarea de Marina Hanganu
- Martina Tritthart & Holger Land: „Suspendat între ceea ce a fost și ceea ce va veni”.
- Interviu de Elena Coman
- Explorând integrarea inteligenței artificiale dincolo de improvizație de Alexandru I. Berceanu
- Teatrul Viitor. Exercițiu de augmentare de Octavian Szalad
~
Summer ‘25 theatre highlights
FITS 2025
- Tiago Rodrigues sau dacă arta poate învinge moartea… de Călin Ciobotari / Morții nu mai mănâncă iaurt, r. Tiago Rodriques / NTGent
- Casa părintească din burta balenei de hârtie de Alina Epîngeac / Iona, r. Silviu Purcărete / Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu și Tokyo Metropolitan Theatre
- Nicu Mihoc & Marius Turdeanu. Lungul drum al actorului către personaj. Interviu de Maria Rotar
- O zi a iertării lungă cât o viață trăită în noaptea vinii de Alina Epîngeac / Lungul drum al zilei către noapte, r. Timofei Kuliabin / Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu
- Caut… căldura umană de Irina Zlotea
- Farsa comico-tragică a fantasticului rege Macbeth de Octavian Szalad / Macbeth, r. Johan Simons / Schauspielhaus Bochum
- Neil LaBute și lectura sa regizorală pe Cehov de Călin Ciobotari / Unchiul Vanea, r. Neil LaBute / Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu
- Și ce? Și dansăm de Raluca Cîrciumaru / ȘI!?, c. Charlotte Mclean
- Și vampirii au traumele lor transgeneraționale de Alina Epîngeac / Iubiri extreme (Burnt Toast), r. Trine Flach / Compania Susie Wang Norvegia
- Medeea, un explozibil poetic… de Călin Ciobotari / Medeea, r. Ayşe Emel Mesci / Turkish State Theaters, Ankara-Istanbul State Theatres
- Traducere „șoc termic” din română în germană de Raluca Cîrciumaru / Iarna, r. Hunor Horváth / Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu – Secția germană
Festivalul de la Avignon
- Avignon 2025. Activism. Polifonie. Transversalitate de Oana Borș
- Când pleci pe Marte și mai departe… de Mirella Patureau / Distanța, r. Tiago Rodriguez
Wiener Festwochen
- Milo Rau și rezistența prin iubire de Oana Borș
- Iubirea ca antidot împotriva abisurilor politice de Irina Wolf
~
Interviul ediției
- Șerban Gomoi: „N-ai cum să fii liber fără niște limite, fără un context”.
- Interviu de Silvia Dumitrache
~
Profil de critic
- Ana Maria Narti – Despre viață și mirajul teatral. Interviu de Isabella Drăghici
~
actualitate.RO
Festivaluri
- Zilele Teatrului Matei Vișniec, Suceava
- Sfârșitul realității, începutul poveștii de Ramona Iacobuțe
- Festivalul Teatrelor de Studio, Pitești
- O fragilitate paradoxală de Ion Parhon
- Festivalul Underground, Arad
- Radu Dinulescu: „O scenă de afirmare a teatrului independent”. Interviu de Irina Ionescu
- Festivalul New Wave, Reșița
- Nostalgia noutății perpetue de Amalia Tănase
- Festivalul Internațional ATELIER, Baia Mare
- Un program al diversității în expresia scenică de Luana Popa
- Babrl F.A.S.T., Târgoviște
- Popasuri pe harta unei prietenii artistice de Mariana Ciolan
- Jean Guy Lecat: „We don’t learn to be artists, we simply are”. Interviu de Andreea Telehoi (articol în limba engleză)
- Festivalul Buzău / Iubește / Teatru
- Între clasici, comedii și dramaturgie românească de Andrada-Ioana Coiciu / No worries, Cătălinicika!, r. Claudiu Goga / Teatrul „Alexandru Davila” Pitești
- Festivalul Internațional de Teatru Povești, Alba Iulia
- Indiferent de poveste, e teatru de Octavian Szalad
- Theatre Networking Talents, Craiova
- Speed dating cultural în vremuri tulburi de Amalia Tănase
- ȘI Festival, 2 Mai
- Ce se întâmplă la 2 Mai (nu) rămâne doar la 2 Mai de Daria Ancuța
- Gala HOP – Gala Tânărului Actor
- Când satirii stau la masă cu uitarea de Amalia Tănase
~
teatru de animație | teatru de copii
- Florentina Tănase: „Teatrul a devenit o terapie activă”. Interviu de Raluca Tulbure
- Oameni și păpuși de Octavian Szalad / Festivalul Internaţional Puck 2025
- Iubire cu iz asiatic de Raluca Tulbure / Bekkanko, r. Cristi Juncu / Teatrul „Toma Caragiu” – Secția de Animație Imaginario, Ploiești
- O fereastră deschisă către suflet de Raluca Tulbure / The Window, r. David Zuazola / Teatrul pentru Copii și Tineret Merlin, Timișoara
- Don Quijote de Brașov de Raluca Tulbure / Don Quijote, r. Ciprian Huțanu / Teatrul pentru Copii Arlechino, Brașov
~
Internațional
- spotlight regizoral | Marie Schleef: Teatru de decelerare, fără cuvinte vorbite de Irina Wolf
- O viață în plus, o realitate în minus de Denisa Neațu / Extra Life, r. Gisèle Vienne / DACM, Company Gisèle Vienne & ROHTKO, r. Łukasz Twarkowski / Teatrul Dailes, Letonia
- Corpuri de lut, de timp și de eros de Irina Wolf
- Artă şi luciditate – suprapuneri de Irina Zlotea
- Visători rătăcitori pe urmele cavalerului din La Mancha de Irina Wolf
- Rosario Jaramillo: „E foarte greu să faci teatru aici, în Columbia”. Interviu de Alexandru Bumbaș
- Povești despre fragilitatea umană de Irina Wolf
- Romeo și Julieta în Far West de Adrian Mihalache / Romeo și Julieta, r. Sean Holmes / Globe Theatre, Londra
~
Internațional
- Vechiul, mereu noul spațiu personal de Irina Wolf
- (Commedia dell’arte. Zibaldone. Notizbuch eines Schauspielers. Caiet de notițe al actorului. An Actor’s Notebook editat de Eleonora Ringler-Pascu și Niky Wolcz)

