Societatea contemporană este dominată în prezent de logica consumeristă adusă în prim plan în principal prin intermediul modei și al publicității. În Occident, cultura și modul de viață în ansamblul lor sunt astăzi integrate, în mod inevitabil, într-o cursă a consumului și a reînnoirii permanente, cursă generată de existența modei și a modelor. Indiferent de poziționarea geografică, de vârsta sau de genul indivizilor, moda a reușit să devină vedeta societății contemporane.
Dan Podaru
Cea mai interesantă metaforă asociată comunicării interpersonale este, astfel, cea a unei „oglinzi”. O oglindă oferă o imagine în care ne putem vedea și putem aprecia ceea ce văd ceilalți. În „The Mirror Stage”, Lacan (1977) discută formarea „Eu”-lui și afirmă că stadiul de dezvoltare de tip „oglindă” este cel în care copiii foarte mici au pentru prima dată o noțiune de sine ca indivizi unici. El afirmă că acești copii foarte mici trec ulterior printr-o etapă în care imaginea exterioară a corpului lor, reflectată în oglindă, le produce reprezentarea mentală a unui „Eu”
Valentina Marinescu
Societatea contemporana, intre comunicare artefactuala si stil
Categorii:
Limba:
Romana
Data publicării:
2017
Editura:
Tip copertă:
Paperback
Nr Pag:
286
Colectie:
ISBN:
9786067492439
Dimensiuni: l: 13cm | H: 20cm