Login / Înregistrare
ÎN GRABĂ? FOLOSEȘTE:

sau email

Utilizator nou

Ai pierdut parola?
Produse 
Produse 
  • 
      Login
      Librării
      Login
      Coșul tău
      Total RON Finalizare comandăComandă
      x
      
      Nu aveți produse în coș.
      Finalizare comandăComandă
      • carturesti.ro
      • Un drum de fier prin „Estul Salbatic“
      „Un drum de fier prin „Estul Salbatic“”  în librăriile Cărturești
      Indisponibil în .
      Puțintică răbdare...
      Unde ne găsești
      Un drum de fier prin „Estul Salbatic“

      Un drum de fier prin „Estul Salbatic“

      Dobrogea otomana in zorii capitalismului
      Constantin Ardeleanu
      0.0 / 10 ( 0 voturi)

      Categorii:
      Istoria romanilor
      Limba:
      Romana
      Data publicării:
      2025
      Editura:
      Humanitas
      Tip copertă:
      Paperback
      Nr Pag:
      404
      ISBN:
      9789735089382
      Dimensiuni: l: 13cm | H: 20cm
      Adaugă în coș
      Adaugă în wishlist

      Cumpărat des împreună cu:
      Intoarcerea acasa a baronului Wenckheim
      Laszlo Krasznahorkai
      login
      Splendida cetate a celor o mie de sori
      Khaled Hosseini
      login
      Vanatorii de zmeie
      Khaled Hosseini
      login
      Etica
      Baruch Spinoza
      login
      S-ar putea să-ți placă și:
      De la ciuma lui Caragea la holera balcanica
      Constantin Ardeleanu
      login
      Castelul Peles - Darul Regelui
      login
      Bucurestiul gangsterilor 1945
      Alexandru Arma
      login
      In ochiul ciclonului
      Constantin Bostina
      login
      Descriere
      În anii 1830, Dobrogea era aproape necunoscută lumii occidentale. Călătorii străini o descriau drept o câmpie nepopulată și săracă.

      Zonă periferică a Imperiului Otoman, Dobrogea a căpătat o mai mare importanță strategică după ce Rusia a ajuns la Gurile Dunării, preluând astfel controlul asupra liberei navigații. Inginerii, negustorii și diplomații europeni au propus construcția unui canal sau a unei linii ferate care, ajungând la Constanța, trebuia să ușureze comunicațiile dintre Europa Centrală și Constantinopol, ocolind și zona periculoasă a Deltei. În 1860, la scurt timp după Războiul Crimeii, un consorțiu britanic a finalizat prima cale ferată din regiunea Balcanilor, legând Cernavodă de Constanța. Era o scurtătură în spațiu și timp care promitea să revoluționeze profitabilul comerț cu cereale dunărene.

      Povestea Dobrogei ne este și astăzi puțin cunoscută. Pornind de la destinul spectaculos al căii ferate dobrogene, de la conturarea primelor proiecte și până la vânzarea ei către statul român, în 1882, Constantin Ardeleanu ne oferă, cu rigoare documentară, dar și cu gust pentru narațiune, o adevărată istorie a acestei provincii. Infrastructura modernă de transport este un punct de plecare pentru a analiza complexitatea „civilizării“ Dobrogei Centrale, cu referire la transferul de tehnologie modernă, colonizarea și urbanizarea rapidă, reprimarea fărădelegilor și domesticirea naturii. Episoadele pe care le întâlnim în carte par adesea desprinse dintr-un western clasic. Inginerii britanici au adăugat noi tușe imaginii Dobrogei ca „Est Sălbatic“, un spațiu periferic, primitiv, exotic și violent, dar bogat în resurse naturale, care se putea dezvolta doar prin tehnologie modernă și capitalism.

      Recenzii și comentarii

      Nota

      de |

      Nu există recenzii pentru acest produs.
      • Termeni & condiții
      • Politică Cookie-uri
      • ANPC
      © Carturesti 2025 | ® Conținut cu drepturi protejate
      Personalizează