Theodor Aman, întemeietorul Școlii de Belle-Arte de la București
„Theodor Aman. Primul artist român modern” a prezentat peste 100 de lucrări atent selectate pentru această expunere muzeală, bucurându-se de un concept original și o scenografie contemporană. Selecția a cuprins atât opere consacrate ale lui Theodor Aman, dar și lucrări rar expuse în spațiul public, reunite la Art Safari din colecțiile a 16 muzee și instituții de cultură din toată țara, dar și din colecții private.
Theodor Aman a studiat la Paris, iar în 1853 a expus la Salonul Oficial de la Paris primul său autoportret, o capodoperă a creației sale. Un an mai târziu, a pictat „Bătălia de la Oltenița”, pe care a vândut-o sultanului, în timpul unei călătorii la Istanbul.
În 1855, a expus o nouă pictură istorică, „Bătălia de la Alma”, în cadrul Expoziției Universale de la Paris, fiind pentru prima dată când un artist român a prezentat o lucrare inspirată de un eveniment contemporan la care fusese martor. Pictorul a continuat să fie invitat la Salonul Oficial de la Paris, cel mai important salon de artă al vremii din Europa. Participările sale la acest eveniment cu două lucrări, în 1857, au fost definitorii pentru tânărul artist, dar și pentru arta românească.
Întors în țară, a înființat alături de pictorul Gheorghe Tattarescu (1820-1894) Școala de Belle-Arte din București, în 1864. La acel moment, o singură școală superioară de acest gen mai exista în Sud-Estul Europei. A fost director și profesor al școlii, contribuind la formarea multor mari maeștri români, printre care și Ștefan Luchian și George Demetrescu Mirea.
Theodor Aman a fost renumit pentru lucrările monumentale cu teme istorice, care au devenit unice în istoria artei românești, fiind singurul artist autohton care a reușit să atingă astfel de performanțe. Pictura monumentală „Boierii surprinși la ospăț de trimișii lui Țepeș” este considerată de către mulți istorici de artă drept una dintre cele mai valoroase lucrări de gen din arta românească.